15 km Yürüyüş

By Pınar Çobanoğlu - Ekim 31, 2017

Merhaba🙋

Bugün size okulun dağcılık kulübüyle gittiğimiz Güzeldere şelalesi yolculuğumuzu anlatacağım. Güzeldere şelalesi Düzce'nin Gölyaka ilçesinde bulunuyor. Bizde sabah çok kalabalık bir grup olarak Düzce merkezden otobüslere bindik. Yaklaşık yarım saat süren yolculuğun ardından Gölyaka ilçesine ulaştık. Şelaleye çıkan yolun başında indik otobüslerden.

Once görevli arkadaşlar bize yolculuk kurallarını anlattı. Yürürken bir sorun çıkmaması için önce ısınma hareketleri yaptırdılar. Yaklaşık bir 20 dakika sonra herkes tek sıra oldu. 68 kişilik bir grup halinde yürümeye başladık. Her 20 kişide bir dağcı lideri sıranın yanından kontrol ederek yürüdü. Ellerindeki telsizlerle haberleşme sağladılar. Bu telsizler bazen grubun en başındakinin ya da en sonundakinin söylediği şarkıyı dinlememiz için kullanıldı.

Yaklaşık 1 km yürüdükten sonra beklediğimiz tabelayı gördük: Güzeldere şelalesi 6 km . Yukuş yukarı ağaçların içinde yürümek gerçekten mükemmeldi. Bazı yerler geceden kalan soğuğun ve yağmış olan yağmurun etlisiyle kaygandı. Yaklaşık 2 km asfalt yolda yürüdükten sonra toprak yola ulaştık. Yemyeşil dağların içinde belirli aralıklarla mola vererek yürümeye devam ettik.

Çıkış yokuş olduğu için çok yorucuydu. Mola verip bişeyler atıştırıp su içerek yürüdük. En sonunda Güzeldere şelalesi tabelasını gördük. Ama tabiki tabelanın hemen yanında değil şelale. 500-600 m daha yürüdük.

Şelalenin bulunduğu yere çok güzel piknik alanları yapılmış. Bir sürü insan vardı. Bizde boş olan yerlere oturduk ve herkesin 1 saat serbest süresi vardı. Bu bir saatte bazıları uyumayı, dinlenmeyi, bazıları ise yaklaşık 100 merdivenin sonundaki şelaleyi izlemeyi tercih etti. Tabiki şelaleyi izlemeye gittik ve yaklaşık 100 merdiven indik. Etrafı dağlarla çevrili bir yerden akan su harika görünüyor. Bir sürü fotoğraf çekildik.

Iniş ne kadar 100 merdiven gibi gelsede çıkış kesinlikle 250 merdiven gibiydi. Zaten o kadar yürüdükten sonra aşırı yorulmuştuk. Çıktığımızda herkes yine bir araya toplanmıştı. Grup liderleri mangal yakıp sucuk ekmek yaptılar hepimize. Yorgunluğun ardından gerçekten çok iyi geldi.

Herkes yemeğini yedikten sonra toplar ipler çıkarıldı. Voleybol, futbol, ip çekme gibi oyunlar oynandı. Çok eğlenceliydi ama o sırada hiç resim alamamışım 😊

Gidiş vakti geldiğinde tekrar tek sıra olduk. Yokuş aşağı ineceğimiz için dönüş yolu çok yorucu olmadı. Iki buçuk saatte çıktığımız yolu, bir buçuk saatte sadece 1 mola vererek indik. Otobüsten indiğimiz yerde otobüsler bizi bekliyordu. Tekrar otobüslere bindik.

O kadar yoruldum ki otobüste yarım saatlik yolda uyuyakaldım 😁 Güzel bir gündü, güzel bir geziydi 😊

Bir sonra ki yazımda görüşmek üzere 🙋